Sommarbönor

En riktigt härlig sak med sommaren är förstås alla färska grönsaker, bär och frukt. Här i gamla stan på mälartorget står Kim med sitt frukt- och grönsaksstånd och säljer verkligt högkvalitativa varor. Jag handlar all min frukt och grönt av honom och inte sällan styrs våra måltider av vilka grönsaker han anser vara bäst för dagen.

Häromdagen köpte jag bondbönor (fava beans på engelska). De är så sjukt snygga och smakar fantastiskt. Man kan sprita dem, koka i fem minuter och äta med smör och salt och snabbt befinna sig nära han däruppe. Detta är dock inte så viktväktarvänligt så jag skapade ett risottorecept istället som kommer lite senare idag. Jag rekommenderar dock inte att ni gör som Hannibal Lecter och äter dem med någon persons lever och ett glas Chianti…..

Publicerad av knaslundskansmat

Matälskande viktväktare som älskar att skapa recept och experimentera med mat. Det mesta av min lediga tid tillbringas i köket. Kolla in mina recept, prova dem och tala om vad ni tycker!

Lämna en kommentar